Deze keer een simpele soep die snel klaar is.

Als je er stokbrood bij serveert , heb je een volledige maaltijd.

 

Benodigdheden :

Een pan

Soepgroente( ik heb deze keer de boerensoepgroente gekocht)

Gehakt of kant en klare balletjes( eventueel uit blik)

2 bouillon blokjes

Pakje mix voor rundvlees soep

Vermicelli

Champignons

Welk merk je kiest maakt niet uit.Dat ligt er ook maar net aan waar je je boodschappen koopt. Ik neem altijd Markant of Honig.

Werkwijze:

Doe water in de pan en zet die op de warmtebron, gas of kookplaat, net wat jij hebt. Zet dat op de hoogste stand . Als het water kookt dan voeg je de soepgroente en de bouillon blokjes toe. Dan ga ik altijd de gehakt balletjes draaien. Aan dat gehakt voeg ik zout en peper toe.Zijn die klaar gaan ze ook in de pan.Nu gaan de champignons er bij die ik aan plakjes gesneden heb. Let er op dat de boel niet overkookt!! Dat kan heel snel gaan. Kookt het de hard dan moet je de warmtebron lager zetten.Dit ongeveer 10 minuten zachtjes laten pruttelen. Vervolgens kunnen de soepmix en de vermicelli erbij. Alles goed door roeren. Nu kan de warmtebron uit.Als laatste doe ik de deksel op de pan en laat de soep een half uur staan.Nu is ook de vermicelli gaar. De soep is klaar om gegeten te worden.

Je kunt naar eigen smaak ook nog toevoegen:

Knoflook

Verse kruiden
Eet smakelijk !!

