Vannacht was ik wakker en lag te bedenken wat we vandaag zouden kunnen eten.Ineens schoot me te binnen dat we al een poosje geen garnalen en paksoi gegeten hadden.Maar ja,wat doe ik daar nog meer bij. Eigenlijk is alles daar lekker bij… Aardappelen, puree, rijst, spaghetti, bami.


 

Deze combinatie is het geworden:

Kipfilet

Grote garnalen

Paksoi

Spaghetti


Eerst bak je de in stukjes gesneden kipfilet mooi bruin in een klontje boter of een beetje olijfolie .Ik heb de volgende kruiden erbij gedaan: zout, peper, gemberpoeder, kerriepoeder . Ook doe ik meestal een scheutje sojasaus erbij als ik kip bak en een eetlepel honing. Van de honing krijgt alles een mooie glans!

Nu gaat de spaghetti in kokend water waar een bouillon blok aan toegevoegd is.

Als de kip bijna gaar is gaan de garnalen erbij. Alles op een hoog vuur wokken tot de garnalen mooi oranje zijn en de kip gaar is.


Dan is het nu de beurt van de paksoi om er bij te mogen. Paksoi is vrij snel gaar, dus niet te lang wokken.

Ondertussen is de spaghetti klaar om afgegoten te worden. Wel even met koud water afspoelen anders blijft het door garen.Dat is niet de bedoeling. Het moet beetgaar zijn, omdat het in de wok er bij gaat . Daar wordt het nog even mee gewokt.Alles goed omscheppen, zodat alle ingrediënten mooi verdeeld zijn.


Je kunt als extraatje nog een sausje er aan toevoegen. Bv een vissausje, of je doet er geraspte kaas over. Dat doe ik meestal als er nog veel over is en we het de volgende dag nog een keer eten.

Eet smakelijk !!!😃

